[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Pytanie 7. Czy oferowane narzdzie zawiera opcje eksportowania danych
do naszego firmowego systemu? ...............................................................................................54
Pytanie 8. Czy oferowane narzdzie zawiera funkcje umoliwiajce integracj z nim danych
pochodzcych z innych róde? .................................................................................................55
Pytanie 9. Czy potraficie wskaza dwie nowe funkcje, narzdzia lub przejcia, które wasza
firma planuje na najblisze trzy lata, aby utrzyma lub wzmocni pozycj na rynku? ................56
Pytanie 10. Co spowodowao zerwanie kontraktów przez dwóch ostatnich klientów,
którzy si na to zdecydowali? Z jakich narzdzi korzystaj teraz? Czy moemy si
z nimi skontaktowa? ...............................................................................................................57
Porównywanie producentów narzdzi analityki internetowej
— zdywersyfikuj i rzd ............................................................................................58
Strategia trzech koszyków ...........................................................................................................59
Krok 3. Identyfikacja najlepszego wsparcia dla planowanej analityki internetowej
(jak efektywnie przeprowadzi program pilotaowy) ..................................................60
Krok 4. Negocjowanie warunków kontraktu — dokadnie sprawd zapisy SLA
w kontrakcie z producentem wybranego narzdzia ....................................................64
8
Rozdział 3.
Wspaniały świat analizy przepływu użytkowników — miary ......................... 67
Nowe spojrzenie na standardowe miary — osiem krytycznych miar
witryny internetowej .................................................................................................69
Wizyty (odwiedziny) i odwiedzajcy ............................................................................................69
Czas spdzony na stronie i czas spdzony na witrynie ...................................................................78
Wspóczynnik odrzuce ...............................................................................................86
Wspóczynnik wyj .....................................................................................................89
Wspóczynnik konwersji ..............................................................................................91
Zaangaowanie .............................................................................................................92
Miary internetowe bez tajemnic ...................................................................................97
Cztery atrybuty doskonaej miary ................................................................................................97
Przykad doskonaej miary internetowej ....................................................................................100
Trzy yciowe lekcje Avinasha, które mog zdecydowa o wielkim sukcesie ................................101
Taktyki wyboru waciwych miar internetowych przystosowane do szerszej strategii ..... 102
Diagnozowanie pierwotnej przyczyny wydajnoci miary — konwersja .......................................103
Korzystanie z raportów niestandardowych .................................................................................105
Rozpoczynanie pracy od wniosków makro .................................................................................110
Rozdział 4.
Wspaniały świat analizy przepływu użytkowników
— rozwiązania praktyczne .................................................................... 115
Elementarz analityki internetowej ..............................................................................116
Opanowanie prostych wskaników ............................................................................................116
Odkrywanie mocnych i sabych stron pozyskiwania odwiedzajcych ..........................................118
Eliminowanie usterek i oszczdzanie pienidzy ...........................................................................121
Analiza gstoci klikni ............................................................................................................123
Mierzenie odwiedzin prowadzcych do zakupu ..........................................................................126
Najlepszy raport analityki internetowej ......................................................................128
róda ruchu .............................................................................................................................129
Wyniki ......................................................................................................................................130
Podstawowe strategie analityczne ...............................................................................131
Segmentuj lub daj sobie spokój z analityk ................................................................................131
Koncentruj si na zachowaniach klientów, a nie ogólnych zestawieniach ...................................138
Praktyczne spojrzenie na codzienne analizy przepywu uytkowników ........................139
Analiza wewntrznej wyszukiwarki ............................................................................................140
Analiza optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych (SEO) ...................................................147
Pacenie za klikanie i analiza patnego wyszukiwania .................................................................158
Analiza ruchu bezporedniego ...................................................................................................166
Analiza kampanii mailingowych ................................................................................................170
Analiza bogatych dozna — Flash, zapisy wideo i widgety ........................................................174
Zderzenie z rzeczywistoci — najwaniejsze wyzwania
zwizane z analityk internetow .............................................................................179
Pliki cookies ledzce odwiedzajcych ........................................................................................179
Próbkowanie danych — pierwsza pomoc ...................................................................................184
Warto danych historycznych ..................................................................................................188
Przydatno odtwarzania zapisu wideo z doznaniami klientów ...................................................192
Lista czynnoci niezbdnych do zestawienia rónych danych ......................................................195
9
Rozdział 5.
Klucz do sławy — mierzenie sukcesu ..................................................... 205
Koncentruj si na kilku krytycznych elementach ........................................................208
Pi przykadów praktycznych wskaników KPI wyników .........................................210
Wspóczynnik wykonania zada ................................................................................................210
Udzia wyszukiwarek .................................................................................................................211
Lojalno odwiedzajcych i szybko powrotów ..........................................................................212
Odbiorcy kanau RSS .................................................................................................................212
Odsetek wartociowych wyj ....................................................................................................213
Wyjcie poza ramy wspóczynników konwersji ...........................................................213
Porzucanie koszyka lub formularza zamówienia .........................................................................214
Dni i odwiedziny przed zakupem ...............................................................................................215
rednia warto zamówienia ......................................................................................................216
Podstawowy cel odwiedzin (identyfikacja odwiedzajcych moliwych do konwersji) ..........................217
Mierzenie konwersji makro i konwersji mikro .............................................................219
Przykady konwersji makro i konwersji mikro ...........................................................................220
Szacowanie wartoci ekonomicznej .............................................................................223
Mierzenie sukcesu niekomercyjnej witryny internetowej .............................................227
Lojalno odwiedzajcych ..........................................................................................................227
Szybko powrotów ...................................................................................................................229
Dugo odwiedzin ....................................................................................................................230
Gboko odwiedzin .................................................................................................................231
Mierzenie sukcesu witryn B2B ...................................................................................232
Rozdział 6.
Rozwiązanie łamigłówki „dlaczego”
— korzystanie z danych jakościowych ................................................... 237
Laboratoryjne studia uytecznoci — co, dlaczego i ile ...............................................238
Czym jest laboratoryjny test uytecznoci? .................................................................................238
Jak przeprowadzi test ...............................................................................................................240
Najlepsze praktyki laboratoryjnych studiów uytecznoci ..........................................................242
Korzyci wynikajce z laboratoryjnych testów uytecznoci .......................................................243
Obszary wymagajce ostronoci ...............................................................................................244
Alternatywne formy testów uytecznoci — testy zdalne i testy online
zlecane firmom zewntrznym ..................................................................................245
Rekrutacja na ywo i zdalne badania uytkowników ..................................................................245
Badania — naprawd skalowalne wsuchiwanie si w gos klienta ..............................250
Rodzaje bada ...........................................................................................................................250
Najwikszy bd popeniany przez badajcych ...........................................................................255
Trzy najwaniejsze pytania zadawane w trakcie bada ...............................................................257
Osiem wskazówek zwizanych z wyborem dostawcy rozwiza w zakresie bada online ............259
Nowe rozwizania w zakresie badania odczu uytkowników .....................................263
Studia wydajnoci na tle konkurencji .........................................................................................263
Byskawiczne testy uytecznoci ................................................................................................263
Studia online polegajce na sortowaniu kart ..............................................................................264
Wizualne mapy cieplne tworzone przy uyciu metod sztucznej inteligencji ................................265
10
Rozdział 7.
Szybsze odkrywanie niepowodzeń
— uwalnianie potencjału testów i eksperymentów ................................. 267
Elementarz opcji testowych — A/B i MVT ................................................................269
Testy A/B ..................................................................................................................................269
Testy wielowymiarowe ..............................................................................................................271
Praktyczne pomysy na testowanie .............................................................................275
Poprawiaj najwikszych przegranych — strony docelowe ..........................................................276
Koncentruj si na stronach zatwierdzania zamówie, rejestracji i finalizacji transakcji ................276
Optymalizuj liczb i ukad reklam .............................................................................................277
Testuj róne ceny i taktyki sprzeday .........................................................................................277
Testuj ukady opakowa, okadki DVD i inne produkty sprzedawane w tradycyjny sposób .......278
Optymalizuj przedsiwzicia skadajce si na marketing wychodzcy .......................................279
Eksperymenty kontrolowane — zrób nastpny krok w swojej grze analitycznej! ........279
Mierzenie wpywu patnych reklam w wyszukiwarkach na sowa kluczowe
zwizane z mark i kanibalizacj .............................................................................................280
Przykady eksperymentów kontrolowanych ...............................................................................283
Wady i zalety eksperymentów kontrolowanych .........................................................................284
Tworzenie i doskonalenie kultury testowania .............................................................284
Wskazówka 1. Istot Twojego pierwszego testu jest alternatywa „zrób to albo gi” ..................285
Wskazówka 2. Nie ulegaj modzie na narzdzia i konsultantów ..................................................285
Wskazówka 3. Odkryj karty — wznie si na wyyny ...............................................................286
Wskazówka 4. Zacznij od hipotezy ............................................................................................286
Wskazówka 5. Sformuuj kryteria oceny celów i decyzje, które podejmiesz na ich podstawie .....287
Wskazówka 6. Testuj i mierz wiele wyników .............................................................................287
Wskazówka 7. Testuj rozwizania problemów sygnalizowanych przez samych klientów ............288
Wskazówka 8. Analizuj dane i komunikuj wycigane wnioski ...................................................289
Wskazówka 9. Dwa elementy, bez których zmiana kultury nie jest moliwa
— szerzenie wiary i wiedza ekspercka .....................................................................................289
Rozdział 8.
Analiza konkurencyjności ..................................................................... 291
róda danych, rodzaje i sekrety analizy konkurencyjnoci .........................................292
Dane gromadzone przez pasek narzdzi .....................................................................................293
Dane panelowe ..........................................................................................................................294
Dane operatorów internetu (ISP) ...............................................................................................296
Dane wyszukiwarek internetowych ...........................................................................................297
Zestawienia oferowane przez producentów rozwiza w zakresie analityki internetowej .............297
Dane o wasnej witrynie ............................................................................................................299
Dane hybrydowe .......................................................................................................................300
Analiza ruchu na witrynach internetowych .................................................................302
Porównywanie dugoterminowych trendów w ruchu .................................................................302
Analiza zachodzenia na siebie konkurencyjnych witryn i szukanie okazji ....................................304
Analiza witryn ródowych i docelowych ...................................................................................305
Analiza zachowa uytkowników wyszukiwarek i wydajnoci sów kluczowych ..........306
Trendy w wydajnoci najwaniejszych sów kluczowych .............................................................307
Zainteresowanie wedug regionów geograficznych i analiza okazji .............................................308
Pokrewne i szybko zyskujce popularno wyraenia wpisywane w wyszukiwarkach ..................312
Analiza udziau na póce ............................................................................................................313
Analiza przewagi konkurencyjnej w kontekcie sów kluczowych ...............................................315
Analiza powizanych sów kluczowych ......................................................................................317
Identyfikacja odbiorców i analiza segmentowanych danych ........................................318
Analiza segmentacji demograficznej ..........................................................................................319
Analiza segmentacji psychograficznej ........................................................................................321
Zachowania uytkowników wyszukiwarek i analiza segmentacji odbiorców ...............................322
11
Rozdział 9.
Nowe formy analiz — portale społecznościowe,
serwisy mobilne i treści wideo ............................................................... 325
Mierzenie nowego nurtu serwisów spoecznociowych
— wyzwanie zwizane z danymi ..............................................................................326
Ewolucyjna demokratyzacja treci ..............................................................................................328
Rewolucja zapocztkowana przez serwis Twitter ........................................................................332
Analiza dozna klientów poza witryn (aplikacje) .......................................................333
Analizowanie dozna klientów mobilnych ..................................................................335
Gromadzenie mobilnych danych — moliwe rozwizania ..........................................................336
Raportowanie i analiza danych mobilnych .................................................................................340
Mierzenie sukcesu blogów ..........................................................................................345
Wkad autora ............................................................................................................................345
Wzrost cznej liczby odbiorców ................................................................................................346
Cytaty i wspóczynnik reakcji ....................................................................................................350
Koszt prowadzenia blogu ..........................................................................................................351
Korzyci (ROI) z prowadzenia blogu .........................................................................................352
Szacowanie skutków aktywnoci w serwisie Twitter ...................................................355
Wzrost liczby zwolenników .......................................................................................................356
Wzmacnianie przekazu ..............................................................................................................357
Wspóczynniki klikalnoci (CTR) i konwersje ............................................................................358
Wspóczynnik konwersacji ........................................................................................................361
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • milosnikstop.keep.pl
  • Powered by WordPress, © Świat rzeczywisty jest o wiele mniejszy niż świat wyobraźni