[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Pytanie 7. Czy oferowane narzdzie zawiera opcje eksportowania danych do naszego firmowego systemu? ...............................................................................................54 Pytanie 8. Czy oferowane narzdzie zawiera funkcje umoliwiajce integracj z nim danych pochodzcych z innych róde? .................................................................................................55 Pytanie 9. Czy potraficie wskaza dwie nowe funkcje, narzdzia lub przejcia, które wasza firma planuje na najblisze trzy lata, aby utrzyma lub wzmocni pozycj na rynku? ................56 Pytanie 10. Co spowodowao zerwanie kontraktów przez dwóch ostatnich klientów, którzy si na to zdecydowali? Z jakich narzdzi korzystaj teraz? Czy moemy si z nimi skontaktowa? ...............................................................................................................57 Porównywanie producentów narzdzi analityki internetowej — zdywersyfikuj i rzd ............................................................................................58 Strategia trzech koszyków ...........................................................................................................59 Krok 3. Identyfikacja najlepszego wsparcia dla planowanej analityki internetowej (jak efektywnie przeprowadzi program pilotaowy) ..................................................60 Krok 4. Negocjowanie warunków kontraktu — dokadnie sprawd zapisy SLA w kontrakcie z producentem wybranego narzdzia ....................................................64 8 Rozdział 3. Wspaniały świat analizy przepływu użytkowników — miary ......................... 67 Nowe spojrzenie na standardowe miary — osiem krytycznych miar witryny internetowej .................................................................................................69 Wizyty (odwiedziny) i odwiedzajcy ............................................................................................69 Czas spdzony na stronie i czas spdzony na witrynie ...................................................................78 Wspóczynnik odrzuce ...............................................................................................86 Wspóczynnik wyj .....................................................................................................89 Wspóczynnik konwersji ..............................................................................................91 Zaangaowanie .............................................................................................................92 Miary internetowe bez tajemnic ...................................................................................97 Cztery atrybuty doskonaej miary ................................................................................................97 Przykad doskonaej miary internetowej ....................................................................................100 Trzy yciowe lekcje Avinasha, które mog zdecydowa o wielkim sukcesie ................................101 Taktyki wyboru waciwych miar internetowych przystosowane do szerszej strategii ..... 102 Diagnozowanie pierwotnej przyczyny wydajnoci miary — konwersja .......................................103 Korzystanie z raportów niestandardowych .................................................................................105 Rozpoczynanie pracy od wniosków makro .................................................................................110 Rozdział 4. Wspaniały świat analizy przepływu użytkowników — rozwiązania praktyczne .................................................................... 115 Elementarz analityki internetowej ..............................................................................116 Opanowanie prostych wskaników ............................................................................................116 Odkrywanie mocnych i sabych stron pozyskiwania odwiedzajcych ..........................................118 Eliminowanie usterek i oszczdzanie pienidzy ...........................................................................121 Analiza gstoci klikni ............................................................................................................123 Mierzenie odwiedzin prowadzcych do zakupu ..........................................................................126 Najlepszy raport analityki internetowej ......................................................................128 róda ruchu .............................................................................................................................129 Wyniki ......................................................................................................................................130 Podstawowe strategie analityczne ...............................................................................131 Segmentuj lub daj sobie spokój z analityk ................................................................................131 Koncentruj si na zachowaniach klientów, a nie ogólnych zestawieniach ...................................138 Praktyczne spojrzenie na codzienne analizy przepywu uytkowników ........................139 Analiza wewntrznej wyszukiwarki ............................................................................................140 Analiza optymalizacji dla wyszukiwarek internetowych (SEO) ...................................................147 Pacenie za klikanie i analiza patnego wyszukiwania .................................................................158 Analiza ruchu bezporedniego ...................................................................................................166 Analiza kampanii mailingowych ................................................................................................170 Analiza bogatych dozna — Flash, zapisy wideo i widgety ........................................................174 Zderzenie z rzeczywistoci — najwaniejsze wyzwania zwizane z analityk internetow .............................................................................179 Pliki cookies ledzce odwiedzajcych ........................................................................................179 Próbkowanie danych — pierwsza pomoc ...................................................................................184 Warto danych historycznych ..................................................................................................188 Przydatno odtwarzania zapisu wideo z doznaniami klientów ...................................................192 Lista czynnoci niezbdnych do zestawienia rónych danych ......................................................195 9 Rozdział 5. Klucz do sławy — mierzenie sukcesu ..................................................... 205 Koncentruj si na kilku krytycznych elementach ........................................................208 Pi przykadów praktycznych wskaników KPI wyników .........................................210 Wspóczynnik wykonania zada ................................................................................................210 Udzia wyszukiwarek .................................................................................................................211 Lojalno odwiedzajcych i szybko powrotów ..........................................................................212 Odbiorcy kanau RSS .................................................................................................................212 Odsetek wartociowych wyj ....................................................................................................213 Wyjcie poza ramy wspóczynników konwersji ...........................................................213 Porzucanie koszyka lub formularza zamówienia .........................................................................214 Dni i odwiedziny przed zakupem ...............................................................................................215 rednia warto zamówienia ......................................................................................................216 Podstawowy cel odwiedzin (identyfikacja odwiedzajcych moliwych do konwersji) ..........................217 Mierzenie konwersji makro i konwersji mikro .............................................................219 Przykady konwersji makro i konwersji mikro ...........................................................................220 Szacowanie wartoci ekonomicznej .............................................................................223 Mierzenie sukcesu niekomercyjnej witryny internetowej .............................................227 Lojalno odwiedzajcych ..........................................................................................................227 Szybko powrotów ...................................................................................................................229 Dugo odwiedzin ....................................................................................................................230 Gboko odwiedzin .................................................................................................................231 Mierzenie sukcesu witryn B2B ...................................................................................232 Rozdział 6. Rozwiązanie łamigłówki „dlaczego” — korzystanie z danych jakościowych ................................................... 237 Laboratoryjne studia uytecznoci — co, dlaczego i ile ...............................................238 Czym jest laboratoryjny test uytecznoci? .................................................................................238 Jak przeprowadzi test ...............................................................................................................240 Najlepsze praktyki laboratoryjnych studiów uytecznoci ..........................................................242 Korzyci wynikajce z laboratoryjnych testów uytecznoci .......................................................243 Obszary wymagajce ostronoci ...............................................................................................244 Alternatywne formy testów uytecznoci — testy zdalne i testy online zlecane firmom zewntrznym ..................................................................................245 Rekrutacja na ywo i zdalne badania uytkowników ..................................................................245 Badania — naprawd skalowalne wsuchiwanie si w gos klienta ..............................250 Rodzaje bada ...........................................................................................................................250 Najwikszy bd popeniany przez badajcych ...........................................................................255 Trzy najwaniejsze pytania zadawane w trakcie bada ...............................................................257 Osiem wskazówek zwizanych z wyborem dostawcy rozwiza w zakresie bada online ............259 Nowe rozwizania w zakresie badania odczu uytkowników .....................................263 Studia wydajnoci na tle konkurencji .........................................................................................263 Byskawiczne testy uytecznoci ................................................................................................263 Studia online polegajce na sortowaniu kart ..............................................................................264 Wizualne mapy cieplne tworzone przy uyciu metod sztucznej inteligencji ................................265 10 Rozdział 7. Szybsze odkrywanie niepowodzeń — uwalnianie potencjału testów i eksperymentów ................................. 267 Elementarz opcji testowych — A/B i MVT ................................................................269 Testy A/B ..................................................................................................................................269 Testy wielowymiarowe ..............................................................................................................271 Praktyczne pomysy na testowanie .............................................................................275 Poprawiaj najwikszych przegranych — strony docelowe ..........................................................276 Koncentruj si na stronach zatwierdzania zamówie, rejestracji i finalizacji transakcji ................276 Optymalizuj liczb i ukad reklam .............................................................................................277 Testuj róne ceny i taktyki sprzeday .........................................................................................277 Testuj ukady opakowa, okadki DVD i inne produkty sprzedawane w tradycyjny sposób .......278 Optymalizuj przedsiwzicia skadajce si na marketing wychodzcy .......................................279 Eksperymenty kontrolowane — zrób nastpny krok w swojej grze analitycznej! ........279 Mierzenie wpywu patnych reklam w wyszukiwarkach na sowa kluczowe zwizane z mark i kanibalizacj .............................................................................................280 Przykady eksperymentów kontrolowanych ...............................................................................283 Wady i zalety eksperymentów kontrolowanych .........................................................................284 Tworzenie i doskonalenie kultury testowania .............................................................284 Wskazówka 1. Istot Twojego pierwszego testu jest alternatywa „zrób to albo gi” ..................285 Wskazówka 2. Nie ulegaj modzie na narzdzia i konsultantów ..................................................285 Wskazówka 3. Odkryj karty — wznie si na wyyny ...............................................................286 Wskazówka 4. Zacznij od hipotezy ............................................................................................286 Wskazówka 5. Sformuuj kryteria oceny celów i decyzje, które podejmiesz na ich podstawie .....287 Wskazówka 6. Testuj i mierz wiele wyników .............................................................................287 Wskazówka 7. Testuj rozwizania problemów sygnalizowanych przez samych klientów ............288 Wskazówka 8. Analizuj dane i komunikuj wycigane wnioski ...................................................289 Wskazówka 9. Dwa elementy, bez których zmiana kultury nie jest moliwa — szerzenie wiary i wiedza ekspercka .....................................................................................289 Rozdział 8. Analiza konkurencyjności ..................................................................... 291 róda danych, rodzaje i sekrety analizy konkurencyjnoci .........................................292 Dane gromadzone przez pasek narzdzi .....................................................................................293 Dane panelowe ..........................................................................................................................294 Dane operatorów internetu (ISP) ...............................................................................................296 Dane wyszukiwarek internetowych ...........................................................................................297 Zestawienia oferowane przez producentów rozwiza w zakresie analityki internetowej .............297 Dane o wasnej witrynie ............................................................................................................299 Dane hybrydowe .......................................................................................................................300 Analiza ruchu na witrynach internetowych .................................................................302 Porównywanie dugoterminowych trendów w ruchu .................................................................302 Analiza zachodzenia na siebie konkurencyjnych witryn i szukanie okazji ....................................304 Analiza witryn ródowych i docelowych ...................................................................................305 Analiza zachowa uytkowników wyszukiwarek i wydajnoci sów kluczowych ..........306 Trendy w wydajnoci najwaniejszych sów kluczowych .............................................................307 Zainteresowanie wedug regionów geograficznych i analiza okazji .............................................308 Pokrewne i szybko zyskujce popularno wyraenia wpisywane w wyszukiwarkach ..................312 Analiza udziau na póce ............................................................................................................313 Analiza przewagi konkurencyjnej w kontekcie sów kluczowych ...............................................315 Analiza powizanych sów kluczowych ......................................................................................317 Identyfikacja odbiorców i analiza segmentowanych danych ........................................318 Analiza segmentacji demograficznej ..........................................................................................319 Analiza segmentacji psychograficznej ........................................................................................321 Zachowania uytkowników wyszukiwarek i analiza segmentacji odbiorców ...............................322 11 Rozdział 9. Nowe formy analiz — portale społecznościowe, serwisy mobilne i treści wideo ............................................................... 325 Mierzenie nowego nurtu serwisów spoecznociowych — wyzwanie zwizane z danymi ..............................................................................326 Ewolucyjna demokratyzacja treci ..............................................................................................328 Rewolucja zapocztkowana przez serwis Twitter ........................................................................332 Analiza dozna klientów poza witryn (aplikacje) .......................................................333 Analizowanie dozna klientów mobilnych ..................................................................335 Gromadzenie mobilnych danych — moliwe rozwizania ..........................................................336 Raportowanie i analiza danych mobilnych .................................................................................340 Mierzenie sukcesu blogów ..........................................................................................345 Wkad autora ............................................................................................................................345 Wzrost cznej liczby odbiorców ................................................................................................346 Cytaty i wspóczynnik reakcji ....................................................................................................350 Koszt prowadzenia blogu ..........................................................................................................351 Korzyci (ROI) z prowadzenia blogu .........................................................................................352 Szacowanie skutków aktywnoci w serwisie Twitter ...................................................355 Wzrost liczby zwolenników .......................................................................................................356 Wzmacnianie przekazu ..............................................................................................................357 Wspóczynniki klikalnoci (CTR) i konwersje ............................................................................358 Wspóczynnik konwersacji ........................................................................................................361 [ Pobierz całość w formacie PDF ] |
Podobne
|